Misja instytucji

Wiele instytucji tworzy na siłę swoją misję licząc na to, że w ten sposób zbudują swoją markę, zyskają prestiż, zmotywują własnych pracowników do wydajniejszej pracy. Tak, w ten sposób można to osiągnąć. Jednak, często kończy się na frazesach i górnolotnych, nieosiągalnych, a przede wszystkim – niezrozumiałych tekstach.

wizja widok niebaMisja instytucji powinna być jasno wyrażona, precyzyjna i zrozumiała dla wszystkich: dla klientów, ale przede wszystkim – dla własnych pracowników.

Musi odpowiadać na pytania:

  • co robimy, dlaczego, dla kogo?
  • w jaki sposób chcemy to osiągnąć, czyli jakie elementy naszej działalności (cele cząstkowe) przybliżają nas do tego, jest naszą wizją.

Misja często jest mylona z wizją instytucji. Skrótowo można ująć to tak (przy zapewnieniu idealnych warunków):

  • misja – co robimy
  • wizja – do czego dążymy

Misja powinna być sformułowana na piśmie, a dokument nie powinien być dłuższy, niż strona A4. Jego streszczeniem musi być jedno hasło ujmujące istotę naszej misji (1-2 zdania), które wszyscy wsółpracownicy są w stanie zapamiętać. Warto powtarzać je podczas swoich wystąpień, prezentujących firmę. Przede wszystkim zaś, wszyscy współpracownicy powinni się z nim identyfikować.

Misja powinna być uwidoczniona na stronie internetowej instytucji, na papierze firmowym oraz wszelkich elementach identyfikacji wizerunkowej firmy.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *